Mi az az MLM ???
A születés...
Az elő MLM rendszerű kereskedelmi formát William Casselberry és Lee Mytinger nevéhez köthetjük. 1934-től a California Vitamin Company és a Nutrilite XX Vitamins termékeit forgalmazták. Azért, hogy a kereskedőiket anyagilag ösztönözzék -és ezzel természetesen a vállalat bevételét növelhessék -, hogy új tagokat (fogyasztókat és forgalmazókat) vonzzanak be, és hogy egyre több üzletkötőt képezzenek ki, 1941-ben létrehozták a C&M marketingtervet. Ennek alapján a kereskedők plusz jutalékot kaptak az általuk személyesen csatlakoztatott tagok után.
1975-ben az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság mintegy próbapert indítva, beperelte az akkori legnagyobb MLM céget illegális piramisjáték vádjával. 1979-ben a bíróság az MLM javára hozott kedvező ítéletet, és a precedens értékű perben felmentette a céget a vádak alól. Ettől kezdve definiálták a legális hálózati marketing kritériumait.
Definíció
Multi-level marketing, melyet gyakran neveznek network marketingnek is. Fordítják többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek. Ha a tevékenységi oldaláról közelítjük meg, kapcsolati marketingről beszélünk.
Célja: a termékek piacra vitele, azaz a gyártótól való eljuttatása a fogyasztókhoz.
Az értékesítés személyesen és több szinten történik. A rendszer tulajdonképpen egy független termékforgalmazókból álló hálózat. Lényege, hogy az MLM rendszerben forgalmazott termékek értékesítése nem a hagyományos csatornákon történik, hanem egy lépcsőzetesen kialakított hálózaton kereszül. Az alapötlet szerint: egy termék elégedett fogyasztója a terméket tovább ajánlja,ezért jutalékot kap. Amennyiben azok, akiknek továbbajánlotta, szintén sikeresen továbbajánlják a terméket, azok jutalékából is jutalékot kap. Így épül fel egy többszintű vagy hálózati rendszer.
Hagyományos kereskedelmi lánc:
Gyártó ⇒ Importőr ⇒ Nagykereskedő ⇒ Kiskereskedő ⇒ Vevő:
Nálunk ez így műkődik: Gyártó ⇒ FM Group ⇒ Vevő:
Eladás kontra nem eladás!
A network marketinget gyakran úgy kommunikálják, hogy itt nem kell érteni az eladáshoz, sőt, egyáltalán nem is kell eladni. De még csak dolgozni sem! Nos, ez egyszerűen nem igaz! Sajnos sokan hátráltak már ki egy sokat ígerő MLM üzletből, mert a szakma egy-néhány nem túl jeles képviselője ezzel a szlogennel nyert meg a hálózatának némelyeket.
Valójában az MLM egy szakma, mely folyamatos képzéssel, tanulással, és sok-sok munkával jár! Aki ezt nem vállalja, igaz, tud dolgozni egy MLM hálózatban, még bizonyos eredményeket is el tud érni, de soha nem lesz igazán sikeres hálózatépítő.
A munka jelentős része a hálózatépítés. Ez nem egyszerűen toborzás vagy beszervezés, ahol összecsődítünk egy csomó embert. Egy irányítatlan, céltalan tömeg csak ritkán képes előremutató dolgokat véghezvinni. Azt pedig naivitás gondolnunk, hogy ez a dolog úgy működik, hogy csak szólunk két embernek, aztán azok is szólnak két-két embernek...és így tovább. Egy jól működő, tudatosan felépített hálózat szakértelmet, hozzáértést kíván. De ha egy ilyen hálózathoz csatlakozunk meg is kapjuk a kellő támogatást, hogy mi magunk is profi szakemberei legyünk e munkának. Egy sikeres, többszintű fogyasztói hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert, mely jövedelmet szinte teljes egészében a hálózata termeli meg.
A munka másik pillére az értékesítés, vagy ha úgy jobban tetszik, az eladás. Mert igen, kell eladni! De itt ne gondoljunk a hagyományos bolti eladók oly sokszor tapasztalható unott, érdektelen, közönyös magatartására, mely valljuk be, nem teszi túl vonzóvá ezt a munkát (és a kínált portékát sem). De ne is a közvetlen értékesítésben dolgozó agresszív ügynökök levakarhatatlan, bosszantóan rámenős képe jelenjen meg a szemünk előtt, akit ha kidobtunk az ajtón, bemászik az ablakon. A jövedelmünk tehát nem a termékek közvetlen eladása, inkább egyfajta marketing tevékenység eredménye. A megfelelő háttércég, a jó termék, és egy megfelelően szponzorált értékesítési vonal sikeressé és örömtelivé teheti ezt a sokszor igen kemény munkát.
Amennyiben kérdésed van a hálózatépítéssel kapcsolatban, vagy szívesen csatlakoznál egy jól működő hálózathoz, jelezd az alábbi címen: fmclub@gmail.hu
Van egy jól működő hálózatépítési módszered, vagy szponzori technikád amit megosztanál másokkal is? Szívesen elolvassuk a "Hozzászólások"-ban!
|